loading...
طرح امین دبستان میرزای قمی
شهدا زنده اند



عکس


پور یونس بازدید : 79 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

امام کاظم (علیه السلام) می‌فرماید:

«إِنَّمَا شِیعَةُ عَلِیٍ‏ مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُهُ».

شیعه امام علی علیه السلام فقط کسی است که کردارش گفتارش را تصدیق کند.

 

 

پور یونس بازدید : 87 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (1)

مت برای شما در این پست ، بخش دوم بازی های فلش (مذهبی) را قرار دادیم ، تا شما از آنان استفاده کافی را ببرید.از جمله بازی های آن ، میشود به : مسیر درست ، مناسب پیشوایان ، معدن خوبی ها و .... اشاره کرد.

( تذکر : بازی ها با برنامه فلش پلیر اجرا مبشود )


پور یونس بازدید : 47 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

ما برای شما در این پست مقاله ای با موضوع : چگونه از گناه متنفر شویم؟در این پپست از نمونه هایش میشود به : دوری از گناهان ، اصل اخلاقی مقابله به ضد ، علم درمانی و... اشاره کرد.

 { برای مشاهده مقاله به ادامه مطلب بروید }

 

 

 

 

پور یونس بازدید : 38 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

به نام آنكه گل را رنگ و بو داد     ز شبنم لاله‌ها را آبرو داد

فحش دادن(حرف های زشت  به دیگران زدن)

داستان

 روزي پيامبر اكرم‌ با يكي از اصحاب كنار هم نشسته بودند، در اين موقع شخصي آمد و به آن صحابه دشنام داد،‌ پيامبر اكرم‌ ساكت و آرام نظاره‌گر بود، وقتي شخص دشنام دهنده ساكت شد، آن صحابه هم به دفاع از خود به جواب گوئي و دشنام دادنِ به او پرداخت، همين كه او زبان به ناسزا‌گوئي باز كرد رسول خدا‌ از جاي برخاست تا از نزد ايشان دور شود.

وقتي كه پيامبر‌‌ از جاي خود بلند می­شد به آن صحابه گفت: «‌در آن وقت كه آن شخص به تو دشنام مي‌داد فرشته‌اي از جانب خداوند به دفاع از تو جواب‌گويِ تو بود، اما همينكه تو شروع به ناسزاگوئي كردي، آن فرشته، شما را ترك كرده و از نزد شما دور شد و به جاي او شيطان آمد.»

v          چقدر زشت است فرد اينقدر بي‌ظرفيت باشد كه تا عصباني مي‌شود هرچه از دهانش بيرون مي‌آيد بگويد و نتواند خود را كنترل كند.

v          آيا به بعضي افراد در هنگامي كه فوتبال بازي مي‌كنند توجّه كرده‌ايد؟ خدا نكند زماني كه مي‌خواهند گل بزنند كسي به آن‌ها تنه يا پشت پا بزند، ديگر هر چه از دهانش بيرون بيايد مي‌گويد. در حاليكه خداوند بد زباني و هرزه‌گويي را دوست ندارد، زيرا پيامبر اكرم  فرمود: خدا شخص بد زبان و ناسزا دهنده را دوست ندارد» و در جاي ديگر مي‌فرمايد: خداوند شخص بد زبان و ناسزا دهنده را دشمن مي‌دارد.»

v  حکم دشنام و فحش دادن

از مراجع تقليد سئوال كرده‌اند كه فحاشي و ناسزاگوئي نسبت به يكديگر چه حكمي دارد؟

آيت الله خامنه‌اي: فحاشي جايز نيست.

آيت الله مكارم شيرازي: سخنان ركيك و فحاشي شايسته انسان مؤمن نيست و در بسياري از موارد مصداق محرّمات است.

اما دوستان، ناسزاگويان نه تنها در آخرت بلكه در همين دنيا عواقب بدي در انتظارشان است.

  •  عاقبت فحّاشي

ابن مقفّع، فردي تيز‌هوش و دانشمند بود و بعضي از كتاب‌هاي علمي را به زبان عربي ترجمه كرد. برتري هوش و فضل، ‌او را مغرور كرد و در برخوردهاي اجتماعي، ديگران را تحقير مي‌نمود و گاهي با زبان،‌ مطالب زشت مي‌گفت. از كساني كه مورد تعرّض او قرار گرفت سفيان بود. سفيان، بيني بزرگي داشت، هرگاه ابن مقفّع به فرمانداري مي‌آمد، با صداي بلند مي‌گفت: «سلام بر شما دو تا» (يكي او يكي دماغ بزرگش) و در مجالسی ديگر با اهانت و ناسزاهاي مختلف او را مي‌آزرد. ‌سفيان منتظر روزی بود که تلافي كند، تا اينكه عبدالله بن علي بر برادر‌زادۀ خود منصور دواينقي خروج كرد. منصور، ابومسلم خراساني را به بصره مأمور دفع او نمود و مسلم پيروز شد و عبدالله فرار كرد و نزد (سليمان و عيسي) برادران خود پناهنده شد. آنان شفاعت خواهي كردند و منصور هم پذيرفت كه از گناهش در گذرد، عموهاي منصور به بصره بازگشتند و نزد ابن مقفّع رفتند تا امان نامه‌اي بنويسند! او با غروري كه داشت در امان نامه نوشت (اگر منصور دوانيقي به عموي خود عبدالله بن علي مكر كند و آزاري برساند،‌ اموالش وقف مردم، بندگانش آزاد و مسلمانان از بيعت او آزاد مي‌باشند). چون امان نامه را براي امضاء نزد منصور بردند، سخت ناراحت شد، امان‌ نامه را امضاء نكرد و محرمانه خواست نويسنده او را به قتل برساند. سفيان، فرماندار بصره كه از مدّت‌ها از زبان بد ابن مقفَّع به تنگ آمده بود، ‌دستور داد او را به اطاقی بردند و خود آمد و گفت: «‌يادت هست چه ناسزاها و نسبت‌ها  به مادرم و خودم دادي؟» آنگاه دستور داد، تنوري گداختند و ابن مقّفعِ سي و شش ساله را به دستور منصور دوانيقي در آتش انداختند و از بين بردند.

 

v  تكليف

 از اين به بعد هركس به ما فحش داد قول بده براي خدا جوابش را ندهيم.

 

 

پور یونس بازدید : 39 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

در این پست ما برای شما مطالبی در رابطه با زبان را آماده کردیم.برخی از مطالب : آیه ، داستان ، طنز ، احکام ، سوال ، هوش ، انواع زبان ، انواع گناه زبان ، حدیث و ..... 

{ برای خواندن مطالب به ادامه مطلب رجوع کنید }


پور یونس بازدید : 119 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

ما در این پست برای شما ، کلیپ هایی در مورد آثار گناه و رابطه ی گناه با دوری از امام زمان ، آثار گناه بر قلب انسان و برخی از گناهان مانند : تکبر ، مسخره کردن و... آماده کردیم.

{ برای دانلود کلیپ ها به ادامه مطلب رجوع کنید }

{ دانلود به صورت تک تک قرار گرفت }


عکس متحرک

توسل به حضرت فاطمه سلام الله علیها

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتان در مورد محتوای سایت چیست؟
    سخنی از بهشت
    دعوا کار بدیه

    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 88
  • بازدید کلی : 7,447
  • دانشمند کوچک